(တမန္ေတာ္၊၁း၁၈)သခင္ခရစ္ေတာ္၏မဟာေစစားခ်က္ကို..မၿပီးျပတ္ေသးေသာအမႈေတာ္လုပ္ငန္းအျဖစ္ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာႏွစ္ကာလ
ၾကာေညာင္းမႈႏွင့္ရင့္က်က္မႈတြင္ပိုမို၀ိညာဥ္သေဘာႂကြယ္၀မႈတို႔ျဖင့္ေပါင္းစည္း၍ႏွစ္ျခင္းယံုၾကည္သူတိုင္းသည္သက္ေသခံေကာင္းမ်ား
ျဖစ္ေစလွ်က္ထိုယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္သက္၀င္ေနေသာႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္မ်ား၏ရွင္သန္မႈသည္သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားတို႔ႏွင့္လႈပ္ရွား
လုပ္ေဆာင္ႀကီးပြားတိုးတက္ေနဖို႔ရန္သာျဖစ္ပါသည္။
(Missionary Church and Witnessing Members)
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
တမန္၊၁း၈။ ၁ေပ၊၂း၉။ ေယာ၊၁၇း၃။ ၁တိ၊၂း၄။ မာကု၊၁၆း၁၅။ ေယာ၊၁၀း၁၀။မသဲ၊၂၈း၂၉။
၁။ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းလွ်က္၊ဆုေတာင္းေသာအသင္းေတာ္(Praising and Praying Church)။
ဤေဆာင္ပုဒ္သည္(ဆာလံ၊၅၀း၂၃။ေဟၿဗဲ၊၁၃း၁၅။၁သက္၊၅း၁၆။ဆာလံ၊၁၀၀း၁)ႏွစ္ျခင္းသာသနာႏွစ္(၂၀၀)လြန္ကာလ၏ပထမေျခ
လွမ္းအတြက္ေဆာင္ပုဒ္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္သကဲ့သို႔ ေ႐ႊျပည္ျမန္မာႏွစ္ျခင္းသာသနာ၏ေျခလွမ္းအတြက္အင္အားလည္းျဖစ္ပါသည္။
(ထြက္၊၁၄း၈)အရဣသေရလလူမ်ဳိးမ်ားကၽြန္ခံရာအဲဂုတၱဳျပည္မွ ေက်ာ္ျဖတ္လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ရာ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းရမည့္အစား
၀ါႂကြားျခင္း၊အခ်င္းအရာမ်ား ႏွင့္အစျပဳေျခလွမ္းမ်ားျပဳခဲ့သျဖင့္အႏၱရယ္၊ ျပသနာပင္လယ္ျပင္ႏွင့္ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံုခဲ့ရသည့္သင္ခန္းစာ
ရွိပါသည္။
မိမိတို႔လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈမ်ားအား၀ါႂကြားေနရန္မဟုတ္ပါ။ဘုရားလုပ္ေပးခဲ့သမွ်အား ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းဖို႔ျဖစ္ပါသည္။ခ်ီးမြမ္းျခင္း၏ေနာက္
ကြယ္တြင္သစ္လြင္လန္းဆန္းတက္ႂကြမႈတို႔ျဖင့္တာ၀န္သစ္တစ္ရပ္အားထမ္းေဆာင္ရန္အသင့္ျဖစ္ေနေသာအေနအထားတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္
ပါသည္။
ဣသေရလလူမ်ဳိးမ်ားပင္လယ္ျပင္ကိုျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးခ်ီးမြမ္းျခင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္ထာ၀ရဘုရားသည္ငါ့အစြမ္းသတၱိ၊သီခ်င္းဆိုရာ၊
ကယ္တင္ေသာအရွင္၊စစ္သူရဲဟု ေဖၚက်ဴးထားျခင္းကို(ထြက္၊၁၅)တြင္ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။အတိတ္ကဘုရားႏွင့္သြားလာလုပ္ေဆာင္ခဲ့
ရေသာအေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရယခုပစၥဳပၸန္ႏွင့္အနာဂတ္အတြက္ဘုရားမပါပဲသြားလာလုပ္ေဆာင္ရန္မည္သို႔မွ်မျဖစ္ႏိုင္မွန္းသိျခင္း၏တစ္
ခုတည္းေသာလကၡဏာမွာဆုေတာင္းျခင္းအသက္တာပင္ျဖစ္ပါသည္(၁သက္၊၅း၆)။သက္ေသခံေသာယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္သာသနာျပဳ
ေသာအသင္းေတာ္အျဖစ္ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ရန္အလို႔ငွာ ႏွစ္ျခင္းသာသနာႏွစ္(၂၀၀)လြန္တြင္အသင္းေတာ္မ်ားသည္ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္း
ေသာယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္ဆုေတာင္းေသာယံုၾကည္သူမ်ားျဖင့္ဖြဲ႕စည္းထားေသာအသင္းေတာ္အျဖစ္ရပ္တည္ၾကရပါမည္။တနည္း
အားျဖင့္တင္စားေဖၚျပရမည္ဆိုလွ်င္ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းလွ်က္၊ဆုေတာင္းေသာအသင္းေတာ္သည္“ႏွစ္ျခင္းသာသနာႏွစ္(၂၀၀)လြန္
အတြက္သာသနာယဇ္(သို႔)ယဇ္ပလႅင္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္ပါသည္(ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း=အသက္ေပးပူေဇာ္ျခင္း)။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ညီမွ်ျခင္းအရ(Praising+Praying=Sacrifical..Offering)ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း(သို႔)ယဇ္ေကာင္ဆိုသည္မွာ- ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုျပန္လည္ရယူ
ျခင္း (Retaking to righteous position = Sacrifi cal Offering) upright position ကိုရရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အသင္းေတာ္တစ္ခုတြင္လူပုဂၢိဳလ္မ်ား(Persons)၊လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား(Positions)၊လုပ္ေဆာင္မႈစြမ္းအားမ်ား(Power)၊စီမံကိန္းမ်ား
(Plans)၊အေကာင္အထည္ေဖၚရန္အစီအစဥ္မ်ား(Programs)၊အထူးစီမံခ်က္မ်ား(Projects)၊သက္၀င္လႈပ္ရွာေနေသာပံုရိပ္(အသြင္
သ႑န္)မ်ား(Performances)ရွိေနရပါမည္။ယင္းတို႔သည္အသင္းေတာ္၏က်န္းမာသန္စြမ္းေနေၾကာင္းကိုျပေသာသက္ေသမ်ားပင္
ျဖစ္သည္။
က်န္းမာသန္စြမ္းေသာအသင္းေတာ္သည္က်န္းမာသန္စြမ္းေသာေခါင္းေဆာင္မ်ား၊က်န္းမာသန္စြမ္းေသာအသင္းသူ/သားမ်ား၊က်န္း
မာသန္စြမ္းေသာအမႈေတာ္ ေဆာင္ျခင္း/သာသနာျပဳျခင္းျဖစ္ရပါမည္(HealthyChurch=HealthyLeaders+HealthyMembers+
Healthy..Ministry(or)Mission)”။လူမႈ၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲတြင္လည္းက်န္းမာေသာသူမ်ားသာလွ်င္ထိုအသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္
အင္အားရပ္ျဖစ္ၾကပါသည္။
မက်န္းမာေသာသူမ်ားသည္ယင္းလူမႈ၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္လူပိုမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔က်န္းမာေသာအသင္းေတာ္မ်ားသာလွ်င္
ဘုရားသခင္၏ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္အင္အားစုျဖစ္သည္။တနည္းဆိုေသာ္မက်န္းမာေသာအသင္းေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊မက်န္းမာ
ေသာအသင္းသား/သူမ်ားႏွင့္မက်န္းမာေသာသာသနာ့လုပ္ငန္းမ်ားသည္ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေထာင္ျခင္းတြင္အပိုအဆာ
မ်ားသာျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ႏွစ္ျခင္းသာသနာႏွစ္(၂၀၀)လြန္တြင္အသင္းေတာ္တိုင္းသည္ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းလွ်က္ဆု ေတာင္းေသာအသင္းေတာ္
မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊သက္၀င္ရွင္သန္ေသာသက္ေသခံယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္သာသနာျပဳေသာအသင္းေတာ္မ်ားအျဖစ္လည္း
ေကာင္းတည္ေဆာက္လွ်က္ရပ္တည္ၾကရမည္။
၂။ေလာကီခရီးတာအား၊၀ိညာဥ္ခရီးတစ္ရပ္အျဖစ္ခံယူတည္ေဆာက္ကာခရီးျပဳေနေသာ၀ိညာဥ္ခရီးသည္(Spiritual JourneyandSpiritualTraveller(ဧဖက္၊၁း၃)။
ႏွစ္ျခင္းသာသနာႏွစ္(၂၀၀)သည္ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈၾကားကာလျဖစ္သကဲ့သို႔ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းမႈမ်ားစြာကိုရင္ဆိုင္ႀကံဳ
ေတြ႕၊ျဖတ္ေက်ာ္ရမည့္၀ိညာဥ္ခရီး(SpiritualJourney)ပင္ျဖစ္သည္။သို႔ျဖစ္ေသာ္လည္းစိတ္ပ်က္ညဥ္းျငဴဖို႔ရန္မဟုတ္ပါ။ရင္ဆိုင္၊ ျဖတ္
ေက်ာ္၊ ျပင္ဆင္၊တည္ေဆာက္သြားရန္သာပင္ျဖစ္ပါသည္။ဣသေရလလူမ်ဳိးမ်ားခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေနေသာအီဂ်စ္ျပည္မွထြက္ခြာ
လာခဲ့သည္ဟုဆို ေသာ္လည္းလိႈင္းတံပိုး၊အႏၱရယ္ႀကီးမားေသာပင္လယ္ႀကီးကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရပါသည္။
ထို႔အတူဖ်က္ဆီးမႈမ်ား၊ ေယာ္ဒန္ျမစ္၏အားသန္ေသာေရစီးေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရပါသည္။သို႔ၿပီးမွသာဂတိေတာ္ႏွင့္
ဆိုင္ေသာခါနန္ျပည္ကို၀င္ခဲ့ၾကရပါသည္။ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္းအလားတူခရီးမ်ဳိးျဖတ္ေၾကာ္ၾကရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၀ိညာဥ္ခရီးသည္ႏွင့္
၀ိညာဥ္ခရီးလမ္းဟုသိျမင္၊နားလည္၊သည္းခံလုပ္ေဆာင္သြားၾကရပါမည္။
(၁)အာ႐ံုခံစားလွ်က္၊စင္ၾကယ္ျခင္းရွိရမည္(Purification of the Sense)
(၂)စိတ္၀ိညာဥ္စင္ၾကယ္ျခင္းရွိရမည္(Purification of the Soul)
(၃)၀ိညာဥ္စင္ၾကယ္ျခင္းရွိရမည္(Purification of the Spirite
(၄)၀ိညာဥ္ေရးရာသေဘာထား၊ထပ္တူတပ္မွ်တူညီမႈရွိရမည္(Spiritual Betrothal
(၅)ခရစ္ေတာ္၌တစ္လံုးတစ္၀တည္းရွိရမည္(Union with Christ
(၆)သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၊သိုမွီးမႈရွိရမည္(Acquisition of the Holy Spirite
(၇)နက္႐ႈိင္းေသာေပးကမ္းစြန္႕က်ဲမႈမ်ားသိုိ႔ေရွ႕႐ႈရမည္(Heading toward the depth the Charity
(၈)ခရစ္ေတာ္၏အလုိေတာ္အားႀကီးမႈ၌ပါ၀င္အသက္ရွင္ရမည္(Participation in Christ’s passion
(၉)ညီအစ္ကိုမ်ားအတြက္အသက္ေပးႏိုင္ရမည္(Giving one’s life to his brothers)
၃။က်န္းမာႀကံ႕ခိုင္ေသာအသင္းေတာ္၏လကၡဏာ(၉)ပါး(The nine marks of Healthy Church)။
(၁)ေဟာေျပာျခင္း(Preaching)
သမၼာတရားကိုသိသျဖင့္ထိုတရားသည္သင့္ကိုလႊတ္လိမ့္မည္(ေယာ၊၈း၁၂)အရတရားပလႅင္သည္ခံစားခ်က္ဟစ္တိုင္မဟုတ္ပါ။
ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္စီးဆင္းရာစမ္းေရတြင္းျဖစ္ရမည္။လူမႈ႐ႈေဒါင့္မ်ဳိးစံု၏အေျဖကိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ျဖင့္္ေဟာေျပာကာ
အေျဖေပးရမည္။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(ေဒသနာ၊၁း၁။ဆာလံ၊၄၀း၉။ ေဟရွာယ၊၆၁း၁။ ေနဟမိ၊၆း၇။ ေယာန၊၃း၂။၁တိ၊၂း၇။မသဲ၊၃း၁။ ေရာမ၊၁၀း၁၄)။
(၂)ေျပာင္းလဲျခင္း(Conversion)
လူမည္သည္ကားခရစ္ေတာ္၌ရွိလွ်င္အသစ္ျပဳျပင္ေသာသတၱ၀ါျဖစ္ကာ ေဟာင္းေသာအရာမ်ားေျပာင္းလဲၿပီးခပ္သိမ္းတို႔သည္
အသစ္ျဖစ္ေစျခင္းပင္ျဖစ္သည္(၁ေကာ၊၅း၁၇)။အေဟာင္းမ်ားျဖင့္အသက္ရွင္ေနသ၍သက္ေသခံေသာယံုၾကည္သူမျဖစ္လာႏိုင္ေခ်။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(တမန္၊၁၅း၃။ယာ၊၅း၁၉၂၀။ဆာလံ၊၅၁း၁၃။ ေဟရွာယ၊၁း၂၇။ ေဟရွာယ၊၆း၁၀။လု၊၂၂း၃၂။တမန္၊၃း၁၉။ ေဟရွာယ၊၆၀း၅။
မသဲ၊၁၃း၁၅။မသဲ၊၁၈း၃။မာကု၊၄း၁၂။ ေယာ၊၁၂း၄၀)။
(၃)စည္းကမ္းရွိျခင္း(Discipline)
စည္းကမ္းႏွင့္တန္းဖိုးသည္ညီမွ်ျခင္းအတူတူပင္ျဖစ္သည္။စည္းကမ္းရွိလွ်င္တန္ဖိုးရွိမည္၊စည္းကမ္းနည္းလွ်င္တန္ဖိုးနည္းမည္၊
စည္းကမ္းေကာင္းလွ်င္တန္ဖိုးေကာင္းမည္။ ေလာကဓမၼတာတရားထက္ ေလာကုတၱရာအက်ဳိးအလို႔ငွာသိပ္သည္းက်စ္လစ္စြာ
အသက္ရွင္ျခင္းျဖစ္သည္။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(ေယာဘ၊၃၆း၁၀။ ၂တိ၊၁း၇။ ၂တိ၊၃း၁၆။ ေဟၿဗဲ၊၁၂း၅၊၇၊၈၊၁၁။)
(၄)သမၼာက်မ္းစာဓမၼအေျခခံသေဘာတရားမ်ား(Biblical Theology)
အသိတရားႂကြယ္၀ေသာေခာတ္ထဲတြင္ေလွနံဒါးထစ္တစ္ယူသန္၊အယူစြဲအစြန္းေရာက္မ်ားေၾကာင့္ျပသနာရွင္းေနရျခင္းျဖင့္
သာေရွ႕ဆက္မတိုးႏိုင္ေသာျဖစ္ရပ္ႏွင့္အေျခအေနမ်ားစြာရွိေနပါသည္။သမၼာက်မ္းစာအေျခခံေသာက်ယ္၀န္းနက္႐ႈိင္းသည့္
ဓမၼသေဘာတရားမ်ားကိုေလ့လာ၊သိရွိ၊နားလည္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
Biblical Theology as a Science;
(၅)ဧ၀ံေဂလိလုပ္ေဆာင္ျခင္း(Evangelism)
လမ္းခရီး၊သမၼာတရား၊အသက္ျဖစ္ေတာ္မူေသာသခင္ေယ႐ႈကိုလူသားမ်ားတို႔အားမိတ္ဆက္ေပးရမည္မွာခရစ္ယာန္မ်ားအတြက္
မဟာဘုရားေပးတာ၀န္ပင္ျဖစ္သည္(ေယာ၊၁၄း၆။ ၁တိ၊၂း၄)။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(လုကာ၊၂၀း၁။ ဂလာတိ၊၃း၈။ ေရာမ၊၁း၁၅။ တမန္၊၂၁း၈။ ၂တိ၊၄း၅။ တမန္၊၈း၄။ ဧဖက္၊၄း၁၁)။
(၆)တပည့္ေတာ္စစ္ျဖစ္ျခင္း(Discipleship)
ယံုၾကည္ၿပီးေျပာင္းလဲလာေသာဘာသာ၀င္လူသစ္တစ္ဦးအားခရစ္အသက္တာ၏တန္ဖိုးမ်ားျဖစ္သည့္တပည့္ေတာ္စစ္ျဖစ္ျခင္း
အတြက္စနစ္တက်၊ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္၊တည္ေဆာက္ေပးဖို႔ရန္လိုအပ္ပါသည္။ယင္းကိုတပည့္ေတာ္စစ္ျဖစ္ျခင္း(Discipleship)ဟုေခၚ
ပါသည္။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(မသဲ၊၁၀း၂၄။လုကာ၊၆း၄၀။မသဲ၊၉း၁၄။လုကာ၊၇း၁၈။ ေယာ၊၃း၂၅။မသဲ၊၂၂း၁၆။မာကု၊၂း၁၈။လုကာ၊၅း၃၃။ ေယာ၊၉း၂၈။တမန္၊
၆း၁၂၊၇။တမန္၊၁၄း၂၁။ မသဲ၊၁၃း၅၂။ ၅၇ာ၊၂၅း၈။ ၁ရာ၊၁၉း၂၀။ ၄ရာ၊၆း၅)။
(၇)သတင္းေကာင္းျဖစ္ျခင္း(The Gospel)
အသစ္ေသာအသက္တာတြင္ပတ္၀န္းက်င္အတြက္ထိမိ၍လဲစရာမ်ားမျဖစ္ေစပဲတည္ေဆာက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ျမင္ျမင္သ
မွ်၊ၾကားၾကားသမွ်သည္သတင္းေကာင္းျဖစ္ေနပါသည္။ ေကာင္းေသာပံုသက္ေသ၊ ေကာင္းေသာသက္ေသခံအျဖစ္ရပ္တည္ေန
ပါသည္။ပတ္၀န္းက်င္က ျငင္းဆန္လွစ္လွ်ဴ႐ႈ၍ပင္ မရေလာက္ ေအာင္ ထူးျခားေသာပံုသက္ေသရွိပါသည္။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(မာ၊၁း၁။တမန္၊၂၀း၂၄။ ေရာမ၊၁း၁၆။ကမာၻ၊၃း၁၅။၁သက္၊၂း၂၉။၁တိ၊၁း၁၁။ ေရာမ၊၁၅း၁၉။၁ေကာ၊၉း၁၂၊၁၈။ဂလာတိ၊၁း၇)။
(၈)အသင္းသူ/သားျဖစ္ျခင္း(Membership)
အေျခခံအေဆာက္အအံုသည္အေျခခံၾကေသာမိသားစုမွတဆင့္အျမင့္ဆံုးအေဆာက္အအံုအထိရွင္သန္သက္၀င္ေနသူမ်ားသည္
လူသားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ဟင္းလင္းေလဟာျပင္တြင္တစ္ကိုယ္ရည္စႊမ္းအားျဖင့္အသက္ရွင္၍မရေခ်။
အသင္းေတာ္သည္ ဘုရားအေဆာက္အအံုျဖစ္သည္။
ထိုအသင္းေတာ္တြင္အသင္းသူ/သားမ်ားအျဖစ္သဟဇာတက်စြာ၊ဟန္ခ်က္ညီညီျဖင့္ရွင္သန္လႈပ္ရွားမႈရွိေနရေပမည္။အသင္းသူ/သားျဖစ္ျခင္း(Membership)ပင္ျဖစ္သည္။၄င္းတို႔သည္လူမႈယႏၱယားကိုဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ယႏၱယားႏွင့္အဓိကခ်ိတ္ဆက္
ေပးရသည့္အလြန္အေရးပါေသာအေဆာက္အအံုပင္ျဖစ္ပါသည္။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(တရား၊၂၃း၁။ယာ၊၃း၅။ဆာလံ။၁၃၉း၆။ ေရာမ၊၆း၁၃-၁၉။ ေရာမ၊၂၇း၂၃။ယာ၊၄း၁။၁ေကာ၊၆း၁၅၊၁၉၊၂၀။ ေကာ၊၃း၅။၁ေကာ၊
၁၂း၁၂-၂၇)။
(၉)ေခါင္းေဆာင္မႈ(Leadership)
သိုးထိန္းမရွိလွ်င္သိုးတို႔သည္ကြဲလြင့္ေနေသာသိုးမ်ားျဖစ္ၿပီးဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။လူမႈယႏၱရားႏွင့္ဘုရားသခင္ႏိုင္ငံေတာ္ယႏၱရား
တို႔အားအခ်ိတ္အဆက္ျပဳေပးသည့္အသင္းေတာ္တြင္ဓမၼအသိတရားမ်ားႂကြယ္၀မႈ၊လူမႈအားနည္းခ်က္မ်ားအားနားလည္ျခင္း၊ႂကြယ္
၀ကုံလံုေသာအသက္တာထဲ၌က်က္စားႏိုင္ျခင္း(စိမ္းလန္းေသာက်က္စားရာအရပ္)ထာ၀ရအသက္ကိုပိုင္ႏိုင္စြာဆုပ္ကိုင္၍ေအာင္
ျမင္ေသာအသက္တာလမ္းတြင္အသက္ရွင္ျခင္းငွာလမ္းၫႊန္ဦးေဆာင္မႈျပဳေပးႏုိင္ေသာသူပင္ျဖစ္သည္။ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းကို ႀကိဳသိၿပီး၊ အႏၱရယ္သတိေပးမႈ၊ ကာကြယ္မႈ၊ ၀ေျပာမႈတို႔အတြက္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္သူျဖစ္ပါသည္။
အေျချပဳက်မ္းခ်က္မ်ား။
(ေယဇေက်၊၂၇း၁၂။ တမန္၊၂၇း၂၈။ ထြက္၊၁၅း၁၀။ ေယာဘ၊၁၉း၂၃-၂၄။ မာလခိ၊၃း၂-၃။ ဆာလံ၊၂၃)။
နိဂုံး။
ႏွစ္ျခင္းသာသနာႏွစ္(၂၀၀)လြန္ဒုတိယ(၁၀)စုႏွစ္သည္စိမ္ေခၚခ်က္ႀကီးမားျခင္းေၾကာင့္စိုက္ထုတ္မႈအားလည္းႀကီးမားရန္လိုအပ္
ပါသည္။ပန္းတိုင္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္သည္လည္းအလြန္ႀကီးမားျခင္းေၾကာင့္ပန္းတိုင္သို႔အေရာက္တက္လွမ္းၾကရပါမည္။ ေျခလွမ္းမ်ား
သည္လည္းဟန္ခ်က္ညီရန္လိုအပ္သလို၊အင္အားရွိဖို႔ရန္လည္းအထူးပင္လိုအပ္ပါသည္။
သိကၡာေတာ္ရဆရာေစာဒိုးဒို၀ါး(သဘာပတိ)
ဧ၀ံေဂလိႏွင့္သာသနာျပဳေရးဌာန၊ျမန္မာႏုိင္ငံႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္အသင္းခ်ဳပ္။