Friday, 27 March 2015

ျခားနားေသာယဥ္ေက်းမႈထဲသုိ႕ ၀င္ေရာက္သာသနာျပဳျခင္း

ေယ႐ႈ ခရစ္ ေတာ္ ဘုရားက လူမ်ဳိး တကာ တို႔ထံသို႔ သြား၍ ဧ၀ံေဂ လိေဟာ ေျပာရန္ တပည့္ ေတာ္ တို႕ကို ေစ လႊတ္ ခဲ့ပါ သည္။ လူမ်ိဳး တိုင္း တြင္ ယဥ္ေက်း မႈအမ်ိဳး မ်ိဳးရွိ ၾက ပါသည္။ ဧ၀ံေဂ လိေဟာ ေျပာ ေသာ သာ သ နာျပဳ မ်ား သည္ မိမိဦး တည္ ေသာ လူမ်ိဳး ၏ ယဥ္ေက်း  မႈကို နားလည္ သိရွိမွသာ ေအာင္ျမင္ စြာ သာသ နာျပဳႏိုင္ ပါမည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ အခ်ိဳ႕ ေနရာ မ်ား တြင္ သာ သနာ ျပဳမ်ား

သည္ မိမိ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ ဧ၀ံေဂ လိတ ရားကို ေပါင္းစပ္ ၍ အျခား လူမ်ိဳးထံ လက္ဆင့္ ကမ္းတတ္ ပါသည္။ ၾကားနာ ရေသာ လူမ်ား သည္ ဧ၀ံေဂ လိတရား ႏွင့္ အတူပါ လာေသာ အေတြး အေခၚ ဓေလ့ထံုး တမ္း မ်ားကို မႏွစ္ သက္ ေသာ ေၾကာင့္ ဧ၀ံေဂ လိတရား ျပန္႕ပြား ေရးကို အဟန္႔ အတား ျဖစ္ေစ ႏိုင္ပါ သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ခရစ္ ေတာ္၏ မဟာ ေစစား ခ်က္ကို နာခံ လုပ္ေဆာင္ လိုေသာ ယံုၾကည္ သူခရစ္ ယာန္ မ်ားသည္ ယဥ္ေက်း မႈဓေလ့့ ထံုးစံ အမ်ိဳး မ်ိဳးကို ေလ့လာ ရန္ လိုအပ္ ပါသည္။
(က)ကနဦးအသင္းေတာ္
          ေယရႈ ရွလင္ ၿမိဳ႕တြင္ ေပၚေပါက္ လာေသာ အသင္း ေတာ္ တြင္ ကနဦး ခရစ္ ယာန္မ်ား သည္ ယုဒ လူမ်ိဳး (Jews) မ်ားျဖစ္ ၾကသည္။ ယုဒ ယဥ္ေက်း မႈသည္ ထာ၀ရ ဘုရား ႏွစ္သက္ ေသာယဥ္ ေက်းမႈ ျဖစ္သည္ ဟု ခံယူထား ေသာ ေၾကာင့္ တစ္ပါး အမ်ိဳးသား မ်ားကို ဧ၀ံေဂ လိေဟာ ေျပာေသာ အခါ ယုဒ ယဥ္ေက်း မႈကို လည္း တစ္ပါ တည္း လက္ခံ ရန္ ေတာင္း ဆိုခဲ့ၾက သည္။ အႏၱိ အုတ္ၿမိဳ႕ တြင္ ခရစ္ ယာန္ ျဖစ္လာ ေသာ ဂရိလူ မ်ိဳးမ်ား သည္ ယင္း ေတာင္း ဆိုခ်က္ ကို မလိုက္ နာႏိုင္ ၾကေပ။ တစ္ပါး အမ်ိဳး သားခရစ္ ယာန္မ်ား သည္ အေရျပား လွီး ျခင္း မဂၤလာ ခံရန္ လိုသည္ မလိုသည္ ကို ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ေစ ျခင္းငွာ ေယရုရွ လင္ေကာင္ စီအစည္း အေ၀းကို ေခၚယူခဲ့ ရပါသည္ (တ ၁၅း၁-၄)။ တစ္ပါး အမ်ိဳးသား ခရစ္ယာန္ မ်ားသည္ အေရျပား လွီးျခင္း ခံရန္မ လိုဘဲ လိုက္နာ ရမည့္စည္း ကမ္းအခ်ိဳ႕ ရွိသည္ ဟု ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ပါသည္ (တ ၁၅း၂၃-၂၉)။ ယုဒ ယဥ္ေက်း မႈ ကို မသြတ္ သြင္းဘဲ ဂရိလူ မ်ိဳးမ်ား သည္ ခရစ္ ယာန္ျဖစ္ ခြင့္ ရရွိခဲ့ ၾက ပါသည္။ အႏၱိ အုတ္ အသင္း ေတာ္သည္ ဗာနဗ ႏွင့္ ေပါလု တို႔ကို သာသ နာျပဳမ်ား အျဖစ္ ေစလႊတ္ ခဲ့ပါသည္။ ရွင္ေပါ လုသည္ အျခား လူမ်ိဳးမ်ား အား ဧ၀ံေဂ လိေဟာ ေျပာေသာ အခါ သူတို႕၏ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ စြာ ေဟာေျပာ ေၾကာင္း (၁ေကာ ၉း၁၉-၂၃) တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ ပါသည္။ ယေန႔ ခရစ္ယာန္ မ်ားသည္ ကနဦး အသင္း ေတာ္ ၏ ပံုသက္ ေသမ်ား ကို  ဂရုျပဳ ေလ့လာ သင့္ပါ သည္။
( ခ)ယဥ္ေက်းမႈ
          ယဥ္ေက်း မႈဆို သည္မွာ လူတို႕၏ အသက္ ရွင္ေန ထိုင္နည္း (Way of Life) ျဖစ္ပါ သည္။ ယဥ္ေက်း မႈ တြင္ လူတို႔ ေလ့လာ ေသာအ ရာမ်ား စုေဆာင္း ဖြဲ႕စည္း ထားေသာ အေတြး အေခၚမ်ား၊ အျပဳ အမူမ်ား၊ ေလာက ကို ရႈျမင္ပံု  (World View) တို႕ ပါ၀င္ ပါသည္။ World View ဆို သည္မွာ ယဥ္ေက်း မႈ၏ နက္ရိႈင္း ေသာ အစိတ္ အပိုင္း ျဖစ္၍ ေလာက ရွိေသာ အရာမ်ား ကို ရႈျမင္ပံု ႏွင့္ တံု႕ျပန္ ပံုမ်ား ပါ၀င္ ပါသည္။
          လူမ်ိဳး တိုင္းတြင္ ယဥ္ေက်း မႈအသီး သီးရွိ သည္။ ျပဇာတ္ တစ္ပုဒ္ ျပရန္ ဇာတ္ ညႊန္းႏွင့္ ဇာတ္ေဆာင္ မ်ား ရွိရပါ မည္။ ယဥ္ေက်း မႈသည္ ဇာတ္ညႊန္း ႏွင့္တူၿပီး လူမ်ား သည္ ဇာတ္ေဆာင္ မ်ားျဖစ္ ၾကသည္။ ခံယူက်င့္ သံုးေသာ သူမ်ား ရွိမွသာ ယဥ္ေက်း မႈဓေလ့ ထံုးတမ္း မ်ားသည္ တန္ဖိုးရွိ ၾကပါ သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ဇာတ္ေဆာင္ သည္ ဇာတ္ညႊန္းကို ေမ့ေလ်ာ့ ႏိုင္ပါ သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ညႊန္ၾကား သူမ်ားက ဇာတ္ ညႊန္းကို ျပဳျပင္ ႏိုင္ပါသည္။ ယဥ္ေက်း မႈတစ္မ်ိဳး သည္ အစဥ္ အၿမဲ တစ္သ မတ္တည္း မရွိဘဲ ေျပာင္းလဲ တတ္ ေသာ သဘာ၀ လဲရွိပါ သည္။
(ဂ)ယဥ္ေက်းမႈသံုးမ်ိဳး
          ကမၻာ ေလာက ထဲသို႕ ဧ၀ံေဂလိ တရားကို သက္ေသ ခံရာတြင္ ယဥ္ေက်း မႈသံုးမ်ိဳး ဆက္သြယ္ ေရးပံုစံ ကို နားလည္ ထားရ ပါမည္။ ဧ၀ံေဂလိ ေ၀ငွသူ သည္ သမၼာ က်မ္း၏ ယဥ္ေက်း မႈ၊ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ ၾကားနာ သူ၏ ယဥ္ေက်း မႈတို႕ကို နားလည္ သေဘာ ေပါက္ၿပီး ဆက္သြယ္ တတ္ရ ပါမည္။ ခရစ္ေတာ္ သည္ လူ႔ ဇာတိ ခံၿပီး ေကာင္းကင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ယူေဆာင္ လာေသာ သတင္း ေကာင္းကို ယုဒလူ မ်ိးမ်ား အား ေဟာေျပာ ခဲ့သည္ (ေယာဟန္ ၁း၁-၂)။ ဓမၼသစ္ က်မ္းတြင္ ဧ၀ံေဂလိ တရားကို ယုဒ ယဥ္ေက်း မႈ၊ ဂရိယဥ္ ေက်းမႈ တို႕ျဖင့္ တင္ျပ ထား ပါသည္။ ဧ၀ံေဂ လိအမႈေတာ္ ေဆာင္သည္ ဓမၼသစ္ က်မ္းကို ဖတ္ရႈ ေသာအခါ မိမိယဥ္ ေက်းမႈ ရႈေထာင့္ ျဖင့္ ဧ၀ံေဂ လိ တရား ကို နားလည္ ခံယူထား ပါသည္။ ထိုအမႈ ေတာ္ေဆာင္ သည္ ခရစ္ေတာ္ ၏ သံတမန္ ျဖစ္၍ သမၼာက်မ္း ထဲမွ ဧ၀ံေဂ လိတရား ကို မိမိသာ သနာ ျပဳမည့္ လူမ်ိဳး ထံသို႕ အေရာက္ ပို႕ရပါ သည္။ ၾကားနာ ေသာ လူမ်ိဳး သည္ ဧ၀ံေဂလိ တရား ကို နားလည္ လက္ခံ ႏိုင္ရန္ ယဥ္ေက်း မႈသံုးမ်ိဳး ကို ထိေရာက္ စြာ ဆက္သြယ္ ေပးဖို႕ လိုအပ္ ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဧ၀ံေဂလိ အမႈေတာ္ ေဆာင္ သည္ သမၼာတ ရားကို မွန္ကန္ စြာ ပိုင္းျခား တတ္ၿပီး ထိေရာက္ စြာ ဆက္ သြယ္ တတ္ေသာ သူ ျဖစ္ရ ပါမည္။
(ဃ)အႏၱရာယ္
          လူမ်ိဳး တစ္မိ်ဳး ၏ ယဥ္ေက်း မႈတြင္ ခရစ္ေတာ္ ၏ သမၼာ တရားကို ဆန္႔က်င္ ေသာ အေတြး အေခၚ ဓေလ့ထံုး တမ္းမ်ား ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါ သည္။ မိမိကိုယ္ ကို ခရစ္ယာန္ ျဖစ္သည္ ဟု ေၾကာ္ျငာ ၿပီး ယင္းတို႔ ကို ဆက္လက္ ယံုၾကည္ က်င့္ သံုးပါ က အယူ ေႏွာ၀ါဒ (Syncretism) ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ပါ သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔သည္ လူတို႔၏ ယဥ္ေက်း မႈကို ေလးစား ေသာ္လည္း အယူေႏွာ ၀ါဒကို က်င့္သံုး မည္မ ဟုတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သည္ ယဥ္ေက်း မႈ အထက္ ရွိေသာ ခရစ္ေတာ္ ကို ယံုၾကည္ ကိုးစားၾက ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္ သည္ ကိုယ္ေတာ္ ဖန္ဆင္း ထား ေသာႏွစ္ သက္ဖြယ္ ဓေလ့မ်ား ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုး ေစပါ မည္။ ကိုယ္ ေတာ္၏ အလို ေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔ က်င္ေသာ အရာမ်ား ကို တပည့္ ေတာ္တိုင္း ျငင္းပယ္ ၾကေပ မည္။ “သင္တို႔ သည္ တတ္ႏိုင္ သမွ်အ တိုင္း လူအ ေပါင္းတို႔ ႏွင့္ အသင့္ အတင့္ ေနၾက ေလာ့။” (ေရာမ ၁၂း၁၈)
          နိဂံုးခ်ဳပ္ ဆိုရလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ သည္ ခရစ္ ေတာ္၏ ဧ၀ံေဂလိ တရားျပန္႔ ပြားရန္ လုပ္ေဆာင္ ရာ လူမ်ိဳး အသီး သီး၏ ယဥ္ေက်း မႈမ်ားကို ေလးစား တန္ဖိုး ထားရ ပါမည္။ ဘုရား သခင္ သည္ ဧ၀ံေဂ လိတရား ႏွင့္ ဆက္ သြယ္ ႏိုင္ေသာ အရာ မ်ားကို ယဥ္ေက်း မႈထဲ ထည့္သြင္း ထားပါ သည္။ အျခား ယဥ္ေက်း မႈထဲသို႕ ဧ၀ံေဂ လိတရား အား မည္သို႔ ယူသြား ရမည္ကို သန္႕ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္က သြန္သင္ လမ္းျပ ေပးပါ သည္။ ယံုၾကည္ ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ ျခင္းတို႔ ျဖင့္ သာသ နာၾက ပါစို႔။

Share this